Kolejni nasi czytelnicy zwracają uwagę, że tzw. „mała obwodnica północna” Iławy nie spełnia swego przeznaczenia. TIR-y, które miały nią omijać centrum miasta, jeżdżą starą trasą. Zarządca drogi oddaje inicjatywę władzy miasta, ale ta w sprawie nic jeszcze nie zrobiła.
– Jak tirowiec jadący od mostu na Jezioraku ma wiedzieć, że może do Olsztyna dojechać obwodnicą, skoro wjeżdżając na rondo Dąbrowskiego, Konstytucji 3 Maja i Narutowicza tablica pokazuje mu zjazd pod górę w stronę ratusza, zamiast w lewo na most na Iławce i obwodnicę? – mówi mężczyzna.
Podobnie sytuacja się ma na ulicy Ostródzkiej – tam jadąc w stronę miasta z Olsztyna, na rondzie przy cmentarzu i zajeździe jest wskazana droga na Grudziądz prosto w stronę ratusza, a nie w prawo na obwodnicę.
– Możemy postawić jedynie tablicę sugerującą ruch tranzytowy, jeśli miasto przedstawi nam parametry obwodnicy – komentuje Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. – Póki co miasto nie złożyło wniosku o zmianę oznakowania.
Co na to władze miasta? Wysłaliśmy pytanie do ratusza i dostaliśmy odpowiedź: „Nie zwracaliśmy się z takim wnioskiem do GDDKiA”.
JUSTYNA JASKÓLSKA
Przed rondem na ul. Dąbrowskiego (od strony Zalewa)
tablica wskazuje kierunek na Olsztyn nową obwodnicą…
… ale już przy sąsiednim rondzie od strony
ulicy Konstytucji 3 Maja (trasa z Grudziądza)
kierowca jadący do Olsztyna zgodnie z drogowskazem
skręci pod ratusz, a nie w lewo, w kierunku obwodnicy
Rondo na ul. Ostródzkiej, wjazd z Olsztyna.
Tu także tranzyt w kierunku Grudziądza kierowany jest
na centrum Iławy. UWAGA! Za to trasę z tego ronda
do Lubawy wskazaną obwodnicą. Jak się okazuje,
obwodnicą „puszczono” trasę wojewódzką nr 536.
Czy faktycznie tego samego nie można zrobić
z krajową 16-tką? Do tematu wrócimy